Friday, July 9, 2021

حقوق زنان در قانون ایران

وکیل حقوق زنان

طبق گفته ی حامد امیری وکیل حقوق زنان در اصفهان در کشور ما در قانون اساسی نظاره گر این امر بوده که زنان هویت اصلی و حقوق انسانی خود را که در نظام طاغوتی در خدمت استثمار همه جانبه خارجی بوده را باز می یابد و در این بازیابی ضرورت استیفای حقوقشان به دلیل ستم بیشتری که از قبل متحمل شده اند بیشتر خواهد بود.

خانواده در قوانین جمهوری اسلامی ایران

کانون اصلی رشد و تعالی انسان و مهم ترین واحد بنیادین جامعه خانواده است و یک اصل اساسی توافق عقیدتی و آرمانی در تشکیل خانواده که برای انسان زمینه ساز اصلی حرکت تکاملی و رشد یابنده انسان است و از وظایف جمهوری اسلامی فراهم کردن امکانات جهت نیل به این مقصود است. در چنینی برداشتی از واحد خانواده زن از حالت شیی بودن یا ابراز بودن در خدمت اشاعه مصرف زدگی و استثمار خارج گردید و پا به پای مردان در میدانهای حیات فعال گردید و وظیفه خطیر و پر ارج مادری در پرورش انسان ها داشته در نتیجه در دیدگاه اسلام پذیرای مسئولیتی خطیرتر خواهد بود که ارزش و کرامت والاتری داشته است.



لذا همه ی قوانین و مقررات و برنامه ریزی ها در اصل دهم قانون اساسی می بایست در راستای آسان کردن تشکیل خانواده باشد و بر پایه حقوق و اخلاق پاسداری از قداست خانواده و روابط زن و مرد و فرزندان استوار باشد. چرا که اسلام هیچ یک از ابعاد و تکالیف و حقوق و نیازمندی های بشر و جامعه بشری را به دلیل اینکه دینی جامع و کامل بوده است بی پاسخ نمی گذارد.
بنا به تعریف های وکیل حقوق زنان اصفهان در نظام اسلام فرد اعم از زن و مرد در جامعه دارای اهمیت می باشد چرا که اسلام نظام اجتماعی است که در آن به سعادت انسان ها چه مرد چه زن به عنوان کمال مطلوب توجه می شود. در اسلام اصل بر آزادی تمامی انسان ها می باشد و بردگی را خلاف فطرت اناسن ها معرفی می نماید.


اصل سوم قانون اساسی

وکیل اصفهان در این باره اظهار دارد: در این اصل دولت جمهوری اسلامی ایران موظف گردیده حقوق همه جانبه افراد جامعه را اعم از مرد و زن با ایجاد امنیت قضایی عادلانه برای همه و مساوی بودن عموم در برابر قانون تامین سازد زیرا یکی از اصولی ترین ویژگی های نظام حقوقی اسلام امنیت افراد جامعه می باشد و همچنین در تمام زمینه های مادی و معنوی بر رفع تبعیضات ناروار و ایجاد امکانات عادلانه برای زن و مرد تاکید دارد بر مشارکت زنان در تعیین سرنوشت سیاسی اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی خویش در این اصل اشاره شده است و برای همه چه زن چه مرد در تمامی سطوح تسهیل و تعمیم آموزش عالی ، آموزش و پرورش و تربیت بدنی جزء وظایف دولت محسوب می شود.

اصل بیستم قانون اساسی

در این اصل حمایت قانون از همه افراد ملت اعم از زن و مرد به طور یکسان می باشد و همگان با رعایت موازین اسلامی از همه حقوق انسانی ، سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی برخوردارند.

اصل بیست و یکم

به گفته وکیل حقوق زنان در اصفهان اصل بیست و یکم قانون اساسی معطوف به حقوق زنان است و ... برای مطالعه ادامه مطلب بر روی لینک زیر کلیک کنید: 

https://vakil-esfahan.ir/%d9%88%da%a9%db%8c%d9%84-%d8%ad%d9%82%d9%88%d9%82-%d8%b2%d9%86%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d8%b5%d9%81%d9%87%d8%a7%d9%86/

No comments:

Post a Comment

نقش داوری در داوی خانواده

 تاریخچه حل و فصل اختلافات خانوادگی و دعای خانواده از طریق نهادهای قضاوت و سازش بر این اصل استوار است که از آنجایی که اصل روابط خانوادگی مب...