Saturday, January 15, 2022

پاپیت اسباب بازی چیست؟ فیجت ضداسترس Pop It

 اسباب بازی Pop It چیست؟

اسباب بازی ها نقش بسیار مهمی در شکل گیری شخصیت و رشد کودکان دارند. به همین دلیل است که باید در انتخاب نوع اسباب بازی و عملکرد آنها بسیار حساس باشید. علاوه بر این، شما باید در مورد هدف و کارایی اسباب بازی های مختلف اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید مناسب ترین اسباب بازی ها را برای کودکان خریداری کنید. برخی از اسباب بازی ها در دسته فیجت ها قرار می گیرند که دارای خاصیت ضد استرس و ضد استرس هستند. اسباب بازی های Pop IT در این دسته قرار می گیرند.

بسیاری از مردم در طول زندگی خود حباب های ترکیده بر روی پوشش حباب دار داشته اند و از انجام این کار و صدای حاصل از آن لذت برده اند. پاپ آپ دقیقا همین کار را می کند و حس خوشایندی را در کودکان ایجاد می کند. این اسباب بازی یک بشقاب با حباب های سیلیکونی یا پلاستیکی است که در رنگ ها، شکل ها و اندازه های مختلف در بازار موجود است.
 

پاپیت اسباب بازی به گونه ای طراحی شده است که کودکان می توانند چندین بار به روش های مختلف از آن استفاده کنند. با توجه به امکانات مختلفی که خشخاش دارد، می توان آنها را به عنوان اسباب بازی های چند منظوره تعریف کرد که هم می تواند کودکان را سرگرم کند و هم مفید آموزشی باشد که در قسمت های بعدی به تفصیل بیشتر به آن می پردازیم. در فروشگاه ماتیلوس می توانید انواع مختلف این اسباب بازی و رنگ ها و طرح های مختلف آن را مشاهده کنید.

اسباب‌بازی‌های Pop It: چگونه فیجت‌ها بر مردم تأثیر می‌گذارند؟

دکتر کاترین اسبیستر، استاد کامپیوترهای رسانه ای در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، معتقد است که رفتارهای عصبی و استرس زا امروزه در جهان گسترده شده است و بسیاری از افراد نوعی از این رفتار را در زندگی خود تجربه می کنند. این رفتارها را می توان به صورت تکان دادن خودکار دست برای تکان دادن پاها و سایر حرکات عصبی در انسان مشاهده کرد. شناخت روند رو به رشد این رفتار در دنیا منجر به اختراع محصولاتی مانند پاپ آپ برای کمک به رفع اضطراب و استرس در افراد شده است. به گفته این استاد دانشگاه، مردم بر این باورند که فیجی به آنها کمک می کند تمرکز و توجه خود را به یک موضوع خاص افزایش دهند. آنها همچنین معتقدند که فیجی به آرامش و کنترل خشم کمک می کند.

کودکان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اسبیستر معتقد است که اگرچه تحقیقات رضایت‌بخش کافی در مورد اسباب‌بازی‌های فیجت انجام نشده است، اما تحقیقات او روی کودکان و رفتار بی‌قرار و عصبی آن‌ها نشان می‌دهد که انتخاب نوع مناسب فیجت می‌تواند نقش بسزایی در تمرکز و کنترل احساسات کودکان داشته باشد. موثر باشد به همین دلیل نباید از نقش بسیار گسترده اسباب بازی در کودکان غافل شد و والدین در انتخاب آن ها باید به این نکات توجه داشته باشند.

در واقع می توان گفت که اسباب بازی ها در دنیای امروز به طور هوشمندانه و هدفمند برای پرورش استعدادهای ویژه در کودکان و کمک به رشد مهارت ها و همچنین افزایش دقت و تمرکز و بسیار بیشتر طراحی شده اند. به همین دلیل باید با کسب اطلاعات کافی در مورد انواع اسباب بازی ها و جنبه های متمرکز آنها، مناسب ترین وسایل را برای کودکان انتخاب کرد. به عنوان مثال، عروسک های خانواده سیلوانیان برای تمرکز بر تقویت مهارت های اجتماعی کودکان طراحی شده اند.

No comments:

Post a Comment

نقش داوری در داوی خانواده

 تاریخچه حل و فصل اختلافات خانوادگی و دعای خانواده از طریق نهادهای قضاوت و سازش بر این اصل استوار است که از آنجایی که اصل روابط خانوادگی مب...