Friday, June 18, 2021

وکیل کیفری در اصفهان

دعاوی کیفری

بهترین وکیل کیفری در اصفهان یا هر شهر دیگری به کسی گفته می شود که در این زمینه دارای تخصص بوده و این توانایی را داشته باشد هر پرونده ی کیفری که به او رجوع داده شد را به صورت حرفه ای و با تخصصی که دارد حل کند و درباره آن پرونده در دادگاه دفاعیاتی ارائه بدهد.
وکیل کیفری کسی است که به علت علاقه و تخصصی که در خصوص مسائل جزایی و می تواند به افراد که در زمینه های جزایی با مشکل روبرو شده اند، کمک نموده و با دادن مشاوره کیفری و راهکار، آن ها را راهنمایی و یا وکالت آن ها را بپذیرد این موراد ممکن است شامل خیانت در امانت، قتل، کلاهبرداری، فروش مال غیر، تهدید، آدم و ربایی و … شود.
اما نکته ای که بسیار اهمیت دارد این است که وکیل حتما باید در زمینه امور کیفری و جزایی تخصص داشته باشد، چون این امکان وجود دارد که اگر تخصص نداشته باشد نتواند به خوبی از موکل خود دفاع کند و باعث شود که وی مجازات شود و یا اگر موکل شاکی باشد عدم توانایی وکیل کیفری ممکن است موجب شود تا متهم از تحمل مجازات فرار کند و به این صورت حق شاکی ضایع شود.
در ادامه این مطلب قرار است بیشتر با وکیل کیفری و وظایف و خصوصیاتی که دارد آشنا شویم و همچنین مزایایی که انتخاب وکیل کیفری به دنبال را دارد را بیان کنیم. اما پیش از هر چیز بهار است به عنوان یک مقدمه، وکیل و وظایفی که برعهده دارد را تعریف کنیم.

وکیل چه کسی است و چه وظایفی دارد؟

با این که وکیل و وکالت یک امر بسیار شناخته ای شده است اما ممکن است هر کسی به درستی وکیل را نشناسد و وظایفی را که بر عهده دارد نداند. بسیاری از افراد از وکلای دادگستری انتظار معجزه دارند و تصور می کنند که با رجوع به وکیل دیگر باید پرونده حل شده باشد و وکیل باید گرفتن حق آن ها را تضمین کند، در صورتی که امری اشتباه است و وکیل تنها باید تمام تلاش خود را برای بازگشت حق موکل بکند و چنانچه حق احقاق نشد، وکیل دیگر مسئولیتی ندارد مگر آن که تقصیر وی ثابت شود. البته باید در نظر داشت که وکیل مدنی با وکیل دادگستری متفاوت است. به این معنا که وکیل مدنی کسی است که بعضی از کار های موکل را انجام می دهد مثل آن که فردی به دیگری می گوید از جانب من وکیل هستی تا خانه ام را بفروشی. اما وکیل دادگستری کسی است که پروانه کانون وکالت دارد و در زمینه های حقوقی و کیفری و … از موکل خود دفاع می کند.

موضوعاتی که در حیطه ی تخصص یک وکیل کیفری است:

از جمله موضوعاتی که در حیطه ی فعالیت یک وکیل کیفری قرار دارد در زیر بیان شده است، اما باید قبل از هر چیز از مجرب بودن و متخصص بودن وکیل اطمینان یافت. این موضوعات عبارت هستند از:

 قتل
• مواد مخدر
• انتقال مال غیر
• دیه
 قصاص
• توهین
• سرقت
• تهدید
• کلاهبرداری
 خیانت در امانت
• روابط نامشروع و بسیاری موارد دیگر…

یک وکیل کیفری باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

یک وکیل کیفری زمانی متخصص به حساب می آید که علاوه بر آن که دارای دانش آکادمیک در این زمینه است، تجربه خوبی در این حیطه داشته باشد، یعنی پیش از این در زمینه های کیفری و جزایی فعالیت داشته است. همچنین این وکیل باید با رویه های قضایی که بر دادگاه حاکم است و پروسه ی انجام امور آگاهی داشته باشد.
مورد دیگری که وکیل متخصص کیفری در اصفهان یا هر شهر دیگری باید در آن تسلط داشته باشد قوانین مربوط به امور جزایی و کیفری از جمله قانون مجازات اسلامی، قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قانون مبارزه با مواد مخدر و دیگر قوانین مرتبط است. همچنین باید به آراء وحدت رویه، نظریات مشورتی اداره حقوقی قوه قضاییه و دکترین حقوقی آشناییت داشته باشد.
ویژگی و خصیصه ی مهم دیگری که وکیل امور کیفری اصفهان باید داشته باشد این است که به آن جهت که پرونده های کیفری اصولا خشن است و ممکن است از لحاظ روانی فرد را درگیر کند، وکیل باید آمادگی و روحیه بالایی برای وکالت در این زمینه داشته باشد.

وکیل

یک وکیل کیفری چه وظایفی دارد؟

از مهم ترین وظایفی که وکیل کیفری بر عهده دارد این است که اقامه ی دعوی کند، به این صورت که با تنظیم کردن شکواییه ای مطالبات و خواسته های موکل خود را مطرح کند.
وظیفه ی دیگر او این است که برای موکل خود دفاعیه تنظیم نماید. یعنی ممکن است بر علیه کسی شکواییه تنظیم و ابلاغ شده باشد، در این صورت شخص که مورد اتهام قرار گرفته است می تواند به یک وکیل متخصص در امرو کیفری مراجعه نموده تا از وی دفاع کند.
لازم به ذکر است که وکیل کیفری حتی در زمان بازجویی و دادرسی هم می تواند نقش موثری داشته باشد و به طریقی برای موکل خود که متهم شده است تخفیف در مجازات تهیه کند.
باید متذکر شد که وظیفه ی دفاع از موکل تنها مختص به جرم خاصی مثل قتل نیست و وکیل کیفری در همه ی جرایم مثل سرقت، زورگیری، غارت و … در دادگگاه یا دادسرا برای دفاع از موکل خود حضور یابد و پرونده را پیگری کند.

اهمیت رجوع به وکیل کیفری در دعاوی کیفری

.
.
.
برای مطالعه ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک کنید:

No comments:

Post a Comment

نقش داوری در داوی خانواده

 تاریخچه حل و فصل اختلافات خانوادگی و دعای خانواده از طریق نهادهای قضاوت و سازش بر این اصل استوار است که از آنجایی که اصل روابط خانوادگی مب...