Saturday, July 31, 2021

وکیل معاملات در اصفهان

معامله در لغت به چه معناست؟

معاملات در واقع توافقی است که بین دو فرد برای تبادل پول و کالا انجام می گیرد. به این منظور که می توان معامله را خرید و فروشی برای رساندن نفع به طرفین معاملات دانست. (با یک طرف معامله انجام نمی گیرد و باید دو طرف در معامله حضور داشته باشند.) در معاملات، یکی از طرفین معامله ،مورد معامله را به طرف دوم معامله می دهد و در ازای آن پول، کالا یا خدماتی را دریافت می کند. که مورد معامله نیز می تواند پول یا کالایی باشد و یا خدماتی باشد که طرفین انجام می دهند. معاملات دو بخشی نیز وجود دارد به این معنا که کالا یا خدمات در یک زمان انجام می شود و مبادله پول در زمانی دیگر انجام می شود.
حامد امیری مجرب ترین وکیل معاملات در اصفهان دانش آموخته رشته حقوق قضایی و دارای پروانه پایه یک وکالت مهیا برای ارائه خدمات وکالت و مشاوره در انواع دعاوی حقوقی ، کیفری ، خانواده ، بیمه ، تجاری ، تعزیرات ، اداره کار ، شهرداری و امور گمرکی همچنین انجام تخصصی امور قراردادها و شرکت ها با تکیه بر اطلاعات علمی و تعهد کاری می باشد.

شرایط انجام معاملات 

طبق ماده ۱۹۰ قانون مدنی شرایطی که برای انجام معاملات وجود دارد که به اصطلاح به آن صحت معاملات گفته می شود عبارتند از :

شرط اول) قصد دو طرف معامله و رضایت آنها: رضایت دو طرف معامله به این معناست که آنها برای انجام معامله در شرایط اختیار و به دور از اجبار و تهدید باشند. قصد نیز به این معناست که تصمیمی است که فرد در انجام معامله پس از رضایت به عقد قرارداد بینجامد.
شرط دوم) شایستگی و اهلیت دو طرف معامله: برای تعریف اهلیت در قانون اساسی آمده است که دو طرف معامله باید عاقل، بالغ و دارای سن رشد باشند که در ایران این سن ۱۸سال تمام می باشد.
شرط سوم) موضوع مورد معامله مشخص باشد: کالا یا خدمتی که موضوع بحث در یک معامله است را مورد معامله می نامند که بدیهی است که اگر در معامله ای ،مورد معامله وجود نداشته باشد ،معامله باطل به حساب می آید.
شرط چهارم) مشروع بودن جهت معامله: جهت، همان دلیلی معامله است که طرفین معامله بر اثر آن ، اقدام به انجام معامله می کنند.طبق قانون اساسی ، آوردن جهت معامله در آن الزامی نیست ولی اگر آورده شو باید مشروعیت داشته باشد و جهت نامشروع سبب باطل شدن معامله می شود.
برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کتید.


No comments:

Post a Comment

نقش داوری در داوی خانواده

 تاریخچه حل و فصل اختلافات خانوادگی و دعای خانواده از طریق نهادهای قضاوت و سازش بر این اصل استوار است که از آنجایی که اصل روابط خانوادگی مب...