Monday, August 30, 2021

خرید جرم شلاق به چه صورت است؟

 خرید مجازات شلاق

با افزایش چشمگیر جنایت و مجازات در وضعیت کنونی جامعه ، یکی از اقدامات آشکار و مهم برای پرداختن به بحث مهم، پیشگیری از وقوع جرم و مجازات است که متأسفانه کمتر به آن توجه می شود.
با این حال، قانونگذار با اقدامی دلپذیر برای پیشگیری، تصحیح و بازگرداندن مرتکبین جنایات معمولاً جزئی، اقدامات تخفیفی را در اجرای مجازاتها انجام داده است که امروزه شاهد آن هستیم که قضات از این نهادهای تخفیف دهنده استفاده می کنند.



اما استفاده از این نهادهای تخفیف دهنده و تغییر مجازات گاهی این تصور غلط را در جامعه ایجاد می کند که می توان مجازات خرید.

در این مقاله، ما قصد داریم در مورد امکان خرید شلاق، ضمن اشاره به مجازات های تخفیف، بحث کنیم.


جرایم و مجازات ها در قانون مجازات اسلامی

 بر اساس قانون مجازات اسلامی و البته برخاسته از فقه و شرع اسلامی ، مجازات ها در چهار دسته تقسیم می شوند:

  • حدود.
  • قصاص.
  • دیات.
  • تعزیرات.

جرایم تا حدی جرائمی هستند که تعیین عناوین مجرمانه و میزان مجازات به طور کامل از رویه قضایی ما ناشی می شود.

به عنوان مثال، جرم مشروبات الکلی یکی از جرایمی است که کاملاً برگرفته از فقه و شرع است و مجازات آن هشتاد ضربه است و قاضی رسیدگی کننده به پرونده در صورت اثبات جرم نمی تواند مجازات را کم یا زیاد کند.

جنایات مشمول انتقام علیه جان افرادی است که به درخواست شاکی یا والدین وی به اعدام یا قطع عضو محکوم خواهند شد.

جنایات مشمول دیات دارای وضعیتی مشابه جنایات مشمول کیسا بوده و علیه جان و تمامیت جسمانی افراد انجام شده است ، اما با توجه به شرایط ، حکم کیسا اجرا نمی شود و محکوم به پرداخت دیات به مجازات محکوم می شود. شاکی یا بستگان او

سرانجام ، مجازات تعزیری شامل بسیاری از جرایم رایج امروزی می شود ، که در آن قاضی رسیدگی کننده به حکم بر اساس نوع جرم ، سوابق کیفری و ... مطابق قانون ، مجازات را اجرا می کند. البته ، مجازات را کاهش یا افزایش دهید.

موسسات تخفیف در قانون مجازات اسلامی

نهادهای انتظامی در قانون مجازات اسلامی پس از اطلاع از انواع مجازات در شرع و قانون مجازات اسلامی، همانطور که گفته شد ، امروزه بسیاری از قضات از ظرفیت قانونی خود برای کاهش مجازات یا تغییر مجازات به مجازات دیگر استفاده می کنند.

اولین قدم قانونگذار در کاهش مجازات مجرمان ، کاهش مجازات بر اساس ضوابط تخفیف مجازات است که مشمول ماده 37 قانون مجازات اسلامی و اصلاح قانون کاهش مجازات حبس است.
 این مقاله ارائه می دهد که:

کاهش حبس به یک تا سه درجه در درجه چهارم و بالاتر ؛
تخفیف مجازات های حبس درجه پنج و ششم یک تا دو درجه یا تبدیل این مجازات و مجازات حبس درجه هفت به جریمه متناسب با همان درجه حسب مورد ؛
تبدیل مصادره همه اموال به جریمه از درجه اول تا درجه چهار ؛
کاهش اخراج دائم اخراج موقت به مدت پنج تا پانزده سال ؛
کاهش مجازاتهای دیگر تعزیر به میزان یک یا دو درجه یا تبدیل آنها به مجازات دیگر با همان درجه یا یک درجه کمتر ؛
تبصره 1- در صورت اعمال مفاد این ماده یا سایر احکام تخفیف مجازات ، مجازات حبس کمتر از نود و یک روز تعیین شود ، مجازات جایگزین مناسب اعمال می شود.

با توجه به این مفاد و درک بهتر موضوع ؛ اگر شخصی مطابق مقررات فوق و بند الف به مجازات درجه سوم (بیش از ده سال حبس) محکوم شده باشد ، در صورتی که دادگاه شرایط تخفیفی پیدا کند. متخلف با حداکثر سه درجه می تواند مجازات تخفیف دریافت کند ، یعنی. حبس درجه سوم ممکن است با حبس درجه ششم (شش ماه تا دو سال) جایگزین شود.

برای مشاوره با وکیل تلفنی اینجا کلیک کنید.

به عنوان مثال، اگر شخص دیگری به حبس درجه پنج محکوم شده باشد (حبس بیش از دو تا پنج سال) ؛ طبق بند ه ، هر دو تصمیم قبل از صدور حکم توسط قاضی یا احتمال کاهش یک یا دو درجه (تبدیل شدن) است مجازات شش یا هفت درجه) ، یا تبدیل شدن به مجازات دیگری با همان درجه یا یک درجه پایین تر.

به عنوان مثال ، قاضی ممکن است جریمه حبس درجه پنج به جزای پنجم بیش از هشتاد میلیون ریال ، یا صد و هشتاد میلیون ریال ، یا درجه پایین تر جریمه درجه ششم تعیین کند. تبدیل بیش از بیست میلیون ریال به هشتاد میلیون ریال.

موسسات تخفیف در قانون مجازات اسلامی

یکی دیگر از اقدامات قانونگذار برای کاهش یا تغییر مجازات مرتکبین ، استفاده از روشهای جایگزین حبس است.
مجازات های جایگزین حبس شامل دوره های مراقبت ، خدمات عمومی رایگان ، جریمه ، جریمه روزانه و محرومیت از حقوق اجتماعی است. مهارتها ، وضعیت ، شخصیت و منشاء مرتکب ، وضعیت قربانی و سایر شرایط تعیین و اعمال می شود.

تبصره: دادگاه علاوه بر حكم ، ماهيت و تناسب مجازات را با شرايط و كيفيتهاي مقرر در اين ماده مشخص مي كند. دادگاه نمی تواند بیش از دو نوع مجازات جایگزین وضع کند.

نکته بسیار مهم در استفاده از مجازات جایگزین حبس ، میزان مجازات قانونی جرم است ، به عبارت دیگر ، جنایات عمدی تا یک سال و در صورت جنایات غیر عمد تا دو سال اجباری و بیشتر ، با نظر قاضی ، امکان استفاده از مجازات جایگزین. زندانی خواهد شد.

تعویق، تعلیق، آزادی مشروط، دوره نظارت الکترونیکی نیز اقدامات قانونی است یک گذار است.
بر اساس قانون مجازات اسلامی برای جرایم تعزیری از درجه ششم تا هشتم ، در صورت وجود شرایط قانونی ، قاضی می تواند حکم را به مدت شش ماه به دو سال و تعزیر از جنس سوم تا هشتم را به تعویق بیندازد. قاضی پس از صدور حکم می تواند اجرای حکم را از یک تا پنج سال متوقف کند تا زمانی که حکم به پایان برسد و حکم به طور کامل لغو شود.

در مورد جنایات تعزیری از درجه پنجم تا هشتم ، بنا به تشخیص دادگاه بدوی ، مرتکب به جای نگهداری در زندان ، با استفاده از الزام آور الکترونیکی از زندان آزاد می شود.

همچنین، در کلیه جرایم علیه تعزیر ، تحت شرایط قانونی ، پس از تحمل نیمی از مجازات در صورت حبس بیش از ده سال و تحمل یک سوم مجازات در صورت حبس حداقل ده سال یا بیشتر، مرتکب پس از آزادی نهایی خواهد شد.

آیا مجازات ضرب و شتم لغو می شود؟

پس از آشنایی با انواع جرایم و مجازات ها و چگونگی کاهش و تبدیل مجازات ها به اقدامات قانونی که توسط قضات توسط قضات در نظر گرفته شده است ، این سال مطرح می شود که آیا در مورد جرایمی که مجازات شلاق دارد ، آیا می توان مجازات را کاهش یا تغییر داد؟ خوب؟

اول از همه، باید اذعان داشت که مفهوم خرید جریمه یک عبارت کاملاً اشتباه است که متأسفانه در جامعه رایج است و فقط در برخی موارد ، در شرایط قانونی ، قاضی رسیدگی کننده به پرونده می تواند مجازات قانونی را لغو کند. جنایت در جزای نقدی

 با این حال، در مورد مجازات شلاق و تبدیل آن به مجازات دیگر طبق قانون مجازات اسلامی ، باید توجه داشت که:

همه نهادهای تخفیف و تحول ذکر شده مربوط به جنایات تعزیرات هستند ، بنابراین اگر شخصی مرتکب جرم زنای محصنه یا مشروبات الکلی شود که جزو جزای نقدی است و به شلاق محکوم شود ، این مجازات قابل تغییر یا تعویق نیست. به به

با این حال، اگر شخصی مرتکب جنایت تعزیری شود که مجازات شلاق را شامل می شود (به اصطلاح مجازات شلاق تعزیری با شلاق متفاوت است و توسط قانون تعیین شده است و نه شرع و فقه) ، ممکن است این مجازات به تعویق بیفتد. در بعضی موارد.

 به عنوان مثال ، طبق ماده 637 قانون مجازات اسلامی:

هرگاه زن و مردی که علاقه ای به ازدواج ندارند مرتکب رابطه ای غیرقانونی یا عملی خلاف عفت بجز زنا شوند ، مانند زنا ، تا نود و نه ضربه شلاق محکوم می شوند و اگر این عمل خشونت آمیز باشد. بی میل ، فقط اکراه کننده مجازات می شود.

اکنون ، با رأی وحدت رویه ، این جنایت جرم مذهبی محسوب نمی شود و در نتیجه می توان مجازات شلاق را متوقف و اجرا نکرد.

علاوه بر این ، اگر افراد به شلاق محکوم شوند ، اگر شخص ثابت کند که مجازات شلاق برای سلامتی وی مضر است ، طبق گزارش قاضی محکوم و البته نظر قاضی محکوم ، امکان تغییر آن مجازات وجود دارد. به مجازات دیگر

آیا مجازات ضرب و شتم لغو می شود؟

 در خاتمه و به عنوان یک نتیجه گیری کلی از آنچه گفته شد:

بر اساس قانون مجازات اسلامی ، جنبه های مختلف تخفیف و تبدیل مجازات به مجازات دیگر توسط قانونگذار ارائه شده است که طی آن مجازات قانونی مجرم کاهش می یابد ، به جزای نقدی کاهش می یابد ، تعلیق می شود و غیره.

اما موضوعی که باید به آن توجه شود ، دائمی بودن برخی جرایم است ، بنابراین در صورت محکومیت به جرایم خاص ، از جمله مشروبات الکلی ، مجازات در هر صورت اجرا می شود و قاضی از آزادی یا کاهش مجازات شلاق برخوردار خواهد بود. هیچ نخواهد بود

No comments:

Post a Comment

نقش داوری در داوی خانواده

 تاریخچه حل و فصل اختلافات خانوادگی و دعای خانواده از طریق نهادهای قضاوت و سازش بر این اصل استوار است که از آنجایی که اصل روابط خانوادگی مب...