Thursday, November 11, 2021

نحوه انتخاب وکیل خوب در اصفهان

چگونه وکیل خود را انتخاب کنیم؟

انتخاب وکیل خوب در اصفهان یکی از مهم ترین دغدغه های افرادی است که با مشکل حقوقی مواجه هستند. از آنجایی که امروزه با توجه به شرایط اقتصادی و فرهنگی، عموماً همه درگیر نوعی دعوا هستند، بدیهی است که همه نمی توانند بر قوانین ماهوی و رسمی تسلط داشته باشند و احتیاط آن است که با انتخاب یک وکیل خوب از حقوق خود دفاع کنیم. تجربه را به او بسپارید حال در این زمینه چون مانند همه اصناف تعداد وکلا در جامعه بسیار زیاد است بنابراین وقتی از مردم می خواهیم وکالت یک وکیل خوب را داشته باشند باید بدانیم که انتخاب یک وکیل با تجربه اصولی وجود دارد که به ما در انتخاب یک وکیل خوب کمک می کند. وکیل. منجر به انتخاب اشتباه و عواقب شدید آن در دادگاه نمی شود. ابتدا وکالت و وکالت را تعریف می کنیم، مراقب وینداد باشید:

وکالت یعنی چه؟

وکالت در لغت به معنای واگذاری است و در اصطلاح حقوقی وکالت قراردادی است که به موجب آن یکی از طرفین طرف دیگر را به عنوان قائم مقام یا وکیل خود تعیین می کند. او همچنین ممکن است با مشاوره حقوقی به شما کمک کند، با این تفاوت که محدوده وظایف و اختیارات وکیل بر مزایای مشاوره حقوقی بیشتر است. قانون مدنی در ماده 656 قانون مدنی را چنین تعریف کرده است:

«وکالت عقدی است که به موجب آن یکی از طرفین، طرف دیگر را به عنوان قائم مقام تعیین می کند. با انعقاد وکالتنامه، وکیل و موکل نسبت به یکدیگر دارای حقوق و تکالیفی، روابط حقوقی، تعهدات و مسئولیت های متقابل می باشند».

به چه کسی وکیل می گویند؟

وکیل یا نماینده یا جانشین کسی است که از طرف شخص دیگری ـ حقوقی یا حقیقی ـ به موجب وکالت نامه ای مأمور انجام کاری می شود.
وکیل در صورت احراز صلاحیت، نه تنها از درخواست تجدیدنظر و پرونده های بی اساس خودداری می کند، بلکه دادگاه را در صدور و صدور حکم با رعایت سیر و سرعت صحیح و قانونی و روشن شدن موضوع و ماهیت پرونده یاری می رساند. بر اساس موضوع و قانون. در این صورت مطمئناً اعتماد یک وکیل مجرب شانس موفقیت در پرونده را افزایش می دهد.

یک وکیل خوب چه ویژگی هایی دارد؟

یکی از ویژگی های یک وکیل خوب و یکی از وظایف او این است که قبل از جلسه دادگاه و قبل از دفاع از موکل، با مطالعه پرونده و گفتگو با متهم، ضمن آگاهی کامل از اتهامات وارده و آگاهی کامل از متهم، مدیریت کند. موکل می تواند به درستی از موکل خود محافظت کند. اگرچه وکالت تعهد وسیله است اما وکیل موظف است تمام تلاش خود را برای حمایت صحیح از موکل خود به کار گیرد و قانوناً مسئولیتی در قبال حصول نتیجه نداشته و تضمین کننده حصول نتیجه نیست، بلکه یکی از ویژگی های وکالت است. یک وکیل خوب این است که در مقابل موکل پاسخگو باشد و احساس مسئولیت مهمترین ویژگی شخصیتی او باشد.

6 ویژگی برای انتخاب یک وکیل خوب مناسب با مسائل حقوقی ما

استفاده و دریافت مشاوره حقوقی از یک وکیل خوب هزینه نیست، بلکه یک سرمایه گذاری واقعی برای نجات شما از بحران های حقوقی و کیفری است. این امکان وجود دارد که برای وکیل انتخابی خود حد و مرزی تعیین کنیم که در چه حوزه ای حق وکالت از ما را دارد و فرد باید در چه حوزه ای برای این کار حضور داشته باشد. اما همیشه این سوال پیش می آید که چگونه به وکیل اعتماد کنیم؟ ویژگی های یک وکیل خوب را می توان به شرح زیر خلاصه کرد:

1. یکی از ویژگی های شخصیتی وکیل، وفاداری است. در واقع وکیل محرم راز موکل و معتمد اوست.

یک وکیل به عنوان یک پزشک ممکن است به دلیل ماهیت کار خود با حقایق و اسرار زیادی از سوی موکلان خود مواجه شود که اخلاق حرفه ای او را ایجاب می کند که به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی اسرار را فاش نکند.

2. وکیل وظیفه اخلاقی حرفه ای دارد که از بیان مطالب مبالغه آمیز یا غیرممکن خودداری کند.

به طور کلی، دادن وعده های دروغین به مراجعین و امید دادن بی دلیل خارج از اخلاق حرفه ای است. تعهد وکیل تعهد به نتیجه نیست، بلکه تعهد او تعهد وسیله است، بنابراین لازم است وکیل نیز مانند جراح، هر گونه سؤالی را که در جریان کار پیش می آید، از قبل به اطلاع موکل برساند تا مشتری می تواند با چشمان باز انتخاب کند. هرگز به مشتری نگویید که او 100% برنده است. به همین دلیل یکی از ویژگی های یک وکیل خوب این است که موکل را از حقایق پرونده و روند دادرسی آگاه کند.

3. هنگام انتخاب وکیل خوب باید از انتخاب مسیر اشتباه موکل جلوگیری کند

یکی دیگر از تعهدات وکیل در قبال موکل این است که به موکل راه اشتباه را انتخاب نکند و به دلیل طمع وکیل، موکل را درگیر دادرسی های غیرضروری نکند. به عبارت دیگر، مهمترین ویژگی یک وکیل، صداقت و صداقت او در برخورد با مشکلاتی است که موکل با آن مواجه است و تصمیم وکیل خود را می خواهد. توضیح اضافی این است که یک وکیل با تجربه به طور طبیعی می تواند راه درست را انتخاب کند از موکل خود بیشتر درگیر مسائل حقوقی باشد، بنابراین به هیچ وجه نباید راهی برای یافتن وکیلی که کار نمی کند به موکل خود ارائه دهد. در این صورت به اعتماد او لطمه می زند.

4. یکی از وظایف وکیل نسبت به موکل، ساده سازی مسائل حقوقی برای موکل خود است

یک وکیل خوب باید سعی کند مسائل را پیچیده کند اجتناب از دعوا بنابراین حتی یک وکیل نیز موظف است از فنون و مهارت هایی که آموخته است برای راهنمایی قاضی استفاده کند و در بسیاری از مواقع قضات از این راهنمایی استفاده می کنند و یک وکیل خوب و با تجربه می تواند تاثیر مثبتی بر قوه قضائیه و قاضی بگذارد. تحقق حق چپ است، اما این روش نفوذ نباید جنبه های ناعادلانه و عمدی پیدا کند.

5. یک وکیل خوب باید به شأن و جایگاه قاضی احترام بگذارد و به او احترام کامل بگذارد

این بدان معناست که یک وکیل نباید قاضی را تملق، چاپلوسی و تحقیر کند. ضمناً به خاطر سطح علم و آگاهی، به قاضی و منشی دادگاه مباهات نکند; بلکه یک وکیل خوب باید با رفتار و کرامت خود احترام دادگاه و جامعه را به دست آورد. پس هر چه متواضعتر و متواضعتر باشد، احترام بیشتری به او خواهد رسید. در برخی موارد بروز چنین رفتارهایی مانند برخی رفتارهای توهین آمیز و فراقانونی ممکن است روند رسیدگی به پرونده موکل را تحت تأثیر قرار دهد و نظر قاضی پرونده را تغییر دهد.

6. یک وکیل خوب باید اطلاعات و دانش حقوقی لازم را داشته باشد

یکی از ویژگی های یک وکیل خوب، دانش بالای حقوقی در امور تخصصی حقوقی است تا بتواند بهترین راه حل را به بهترین شکل ممکن بداند و در انتخاب نوع پرونده، شکایت و حقوقی لازم از حداکثر هوشمندی و وضوح استفاده کند. معیارهای. هنگام انتخاب هر متخصص، مهم است که قدرت تجربه و تکنیک او در انجام وظایفش در نظر گرفته شود.

تعهدات وکیل و موکل در قبال یکدیگر چیست؟

مانند هر عقد دیگری که در آن تعهدات و تعهدات طرفین در قرارداد مشخص شده است، در وکالت نامه وکیل و موکل هر دو نسبت به یکدیگر تعهداتی دارند از جمله:

وظایف وکیل

1. در صورتی که عمل یا قصور وکیل موجب ضرر موکل باشد، مسئول است.
2. علاقه مشتری به اعمال و فعالیت های خود.
3. استرداد مال منتقل شده، زیرا وکیل امین است و باید آنچه را که در اثر وکالت موکل دریافت می کند، تحویل دهد.
4. ارائه فرم وکالتنامه


تعهدات موکل

1. احترام عملی به تعهدات وکیل در قبال اشخاص ثالث زیرا وکیل از طرف او عمل کرده است.
2. پرداخت حق الوکاله که به موجب عقد یا هزینه عرف یا ضرب المثل پرداخت می شود.
3. پرداخت حق الوکاله از قبیل اجاره، عوارض و مالیات پرداختی توسط وکیل.

نکات مهمی که قبل از انتخاب یک وکیل خوب باید در نظر داشت عبارتند از:

قبل از یافتن وکیل و انتخاب او در زمینه تخصصی وکیل مورد نظر، بهتر است تعداد وکلای دریافتی و همچنین توانایی علمی و عملی او در دفاع از حقوق موکل را مطالعه کنید تا در کدام مورد تصمیم بگیرید. گاهی اوقات زندگی شما را تعیین می کند به او بسپار.
در بسیاری از موارد تبلیغات بیش از حد برای برخی وکلا به تنهایی در انتخاب وکیل معتبر نیست. بنابراین بهتر است انتخاب خود را تنها بر روی چنین تبلیغاتی متمرکز نکنید. از طرفی راه حل بهتری هم وجود دارد و آن این است که می توانید به کافه مراجعه کنید و از بیوگرافی وکیلی که می خواهید انتخاب کنید مطلع شوید.
سن و جنسیت وکیل (زن یا مرد) ملاک خوبی برای خوب یا بد بودن وکیل نیست، همانطور که در انتخاب پزشک به چنین معیاری توجه نمی شود. گاهی اوقات یک وکیل جوان بسیار تحصیل کرده می تواند از یک وکیل مسن تر و به ظاهر با تجربه به شما مراجعه کند. به همین دلیل بهتر است هنگام انتخاب وکیل با تجربه از نگاه عمدی خودداری کنید.
اکنون که ویژگی های یک وکیل خوب و همچنین نکاتی را که باید در انتخاب وکیل به آن ها توجه کنیم، می دانیم، یک نکته ممکن است به ذهن متبادر شود که انواع مختلفی دارد. وکلای مختلف با حوزه های تخصصی متفاوت کدامند؟

انواع مختلف وکلا با حوزه های تخصصی مختلف کدامند؟

ممکن است اصطلاحات وکیل اداری، وکیل استخدامی، دادستان کل، وکیل اول، وکیل دوم، وکیل دادگستری، وکیل، وکیل، وکیل و غیره را شنیده باشید که بسته به وسعت دعوا و مسائل مربوط به آن است. مهمترین این دسته بندی ها عبارتند از:

وکیل کیست؟

وکیل به وکیلی گفته می شود که دارای مجوز وکالت بوده و در نتیجه حق وکالت اشخاص در دادگاه ها و سایر مراجع قضایی را دارد. برای وکالت باید در رشته حقوق تحصیل کرد و سپس در آزمون وکالت برای اخذ پروانه وکالت از کانون وکلا یا مرکز وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری شرکت کرد. برای رسیدن به این سطح، یک وکیل باید مراحلی را طی کند که شامل امتحانات کتبی و شفاهی است و در این راستا می توان به یک وکیل رایج در قوه قضائیه تبدیل شد. وکلای اصلی یکی از مجرب ترین وکلای می باشند که حق مداخله و پیگرد قانونی در کلیه مسائل حقوقی را دارند در حالیکه وکلای اصلی هر دو دادگاه قدرت محدودتری دارند

وکیل اداری چیست؟

وکیل اداری شخصی است که به موجب قرارداد وکالت اداری برای انجام امور اداری شخص دیگری در بخشهای مختلف به وکیل شخصی تبدیل شده است. نکته مهم این است که برای وکیل اداری شخصی نیازی به تحصیلات حقوقی حرفه ای ندارید، به عبارت دیگر هرکسی می تواند وکیل اداری شخص دیگری شود. ملاحظه می کنید که این اصطلاح در عامه مردم وجود دارد و مختص رشته حقوق نیست. همچنین وکیل اداری فقط حق مراجعه به دفاتر را دارد و به هیچ وجه حق وکالت دادگستری، مشاوره حقوقی، مداخله در پرونده های قضایی و دفاع از موکل را ندارد.

وکیل چیست؟

یکی از حقوق اولیه هر فردی داشتن وکیل است. همانطور که در اصل 35 قانون اساسی آمده است: «در کلیه دادگاهها طرفین دعویآنها حق دارند برای خود وکیل انتخاب کنند و اگر نمی توانند وکیل انتخاب کنند باید به آنها فرصت تعیین وکیل داده شود.» قسمت آخر این اصل، اعمال این حق برای افرادی است که نمی توانند وکیل تعیین کنند، با تصریح اینکه باید به آنها فرصت تعیین وکیل داده شود. مشاهده می شود که قانون اساسی به عنوان میثاق ملی ما پذیرفته شده است که یکی از معیارهای اصلی دادرسی عادلانه برای طرفین داشتن دانش و تخصص وکیل است. عدالت قضایی ایجاب می کند که افراد کم درآمد و فقرا برای داشتن وکیل مشکل نداشته باشند. این افراد می توانند برای احیای حقوق از دست رفته خود یا دفاع از خود در برابر ادعای طرف مقابل از مراجع قضایی کمک حقوقی بگیرند.

به چه کسی وکیل تسخیری می گویند؟

وکالت جایگزین وکالتی است که دادگاه کیفری برای حمایت از متهم به وکیل توصیه می کند. در دعاوی کیفری شاکی و متهم حق استفاده از وکیل را دارند. حال اگر متهم تمکن مالی انتخاب و معرفی وکیل خوب را نداشته باشد، می تواند از دادگاه درخواست تعیین وکیل کند; در صورتی که دادگاه تشخیص دهد متهم نمی تواند وکیل انتخاب کند با استفاده از بودجه دادگاه برای متهم وکیل تسخیری تعیین می کند.

قانونگذار حق داشتن وکیل تسخیری را برای دفاع از متهم در جرایم خاص و جرایم کیفری می داند که مجازات قانونی برای آنها سنگین و مهم است و حضور وکیل برای دفاع از متهم الزامی است. پس چنانچه وکیلی به عنوان وکیل تسخیری برای متهم انتخاب شود و علیرغم تعهد در جلسه حاضر نشود، ضمن رسیدگی به حکم وکیل مورد نظر، مجدداً وکیل تسخیری دیگری برای متهم تعیین خواهد شد.

توجه به امکان تعیین وکیل تسخیری از سوی مراجع قضایی افراد به این نتیجه می رسد که در طبقات ضعیف جامعه که توان پرداخت حقوق وکلای سنگین را ندارند، حمایت هایی وجود دارد که می تواند آنها را تحت پوشش قانونی قرار دهد. برای اینکه به خاطر دنبال نکردن اعمالشان ظلم نشوند. این اقدام حمایت قانونگذار از تساوی افراد در برابر قانون و حمایت از حق حمایت همه افراد است.

تفاوت وکیل پایه یک و پایه دو چیست؟

وکلا برای اینکه بتوانند در کلیه امور حقوقی وکالت موکل خود را داشته باشند، برای مشاوره حقوقی، تنظیم دادخواست و لوایح، باید دارای مجوز وکالت از مراجع ذیصلاح و قانونی باشند. این پروانه به متقاضی پروانه وکالت در دو عنوان مختلف پروانه وکالت پایه یک و درجه دو اعطا می شود.

وکیل پایه یک دادگستری در اصفهان و وکیل پایه دو دادگستری هر دو مجاز به وکالت هستند، اما از جهاتی با هم تفاوت دارند، از جمله اینکه وکیل بدوی بدون هیچ محدودیتی در تمامی دادگاهها یا حقوق جزا در کل کشور مجاز به وکالت است. اما وکیل اصلی دوم فقط در آن دسته از دادگاه های کیفری که مجازات آنها کمتر از 10 سال حبس، شلاق و جزای نقدی است و همچنین در دادگاه های مالی زیر 50 میلیون تن و دعاوی حق شرکت دارد. غیر مالی جز اصل نکاح و طلاق و اثبات نسب و نفی نسب.

این وکلای دادگستری که دارای مجوز از کانون وکلا هستند در ابتدا دوره کارآموزی 2 ساله را می گذرانند و زیر نظر وکیل ناظر می توانند از حقوق موکل دفاع کنند و پس از گذشت 2 سال و تایید صلاحیت های تحصیلی و گزینش های مربوطه. اخذ پروانه وکالت درجه یک.

اخرین حرف

در این مقاله به ویژگی های یک وکیل خوب پرداختیم و با ارزیابی ویژگی های شخصیتی یک وکیل خوب متوجه شدیم که یک وکیل خوب چه ویژگی هایی دارد. اکنون که مطالب بالا را مطالعه کردید، ممکن است فرآیند انتخاب یک وکیل خوب و با تجربه برای پرونده حقوقی شما دشوار به نظر برسد، در حالی که اگر به ویداد اجازه دهید با توجه به نوع پرونده شما وکیلی را انتخاب کند تا از بهترین و با تجربه ترین وکلا پیشنهاد دریافت کند. در این زمینه به راحتی می توانید مسائل حقوقی خود را به آنها بسپارید. وینداد تمامی عوامل ذکر شده در این متن را از قبل در نظر گرفته و بهترین وکلا را از تمامی حوزه ها انتخاب کرده است. در ضمن اگر وکیل خود را انتخاب کرده اید و نیاز به عقد قرارداد با وی دارید می توانید با تماس با بانک برای نمونه قرارداد وکالت نامه تهیه کنید.

No comments:

Post a Comment

نقش داوری در داوی خانواده

 تاریخچه حل و فصل اختلافات خانوادگی و دعای خانواده از طریق نهادهای قضاوت و سازش بر این اصل استوار است که از آنجایی که اصل روابط خانوادگی مب...